Hai cu delirul…

Fratilor, eu poate sunt mai putin in masura sa comentez. Despre orice. Nu am participat activ la proteste. Nu am fost in piata, la aviatorilor, la romana. Am fost in casa. Tintuita de raceala si de nervi. De neputinta de a face ceva. De neputinta de a incerca sa fiu macar acolo. In mijlocul solidaritatii. Al bunului simt. Al simtului civic. Al uniunii, prieteniei si solidaritatii. Al scopului comun. Al binelui, prin bine facut.

M-a emotionat sincer desfasurarea protestelor. Mi-a zambit sufletul si ochii mi s-au inundat de lacrimi. Fara violenta. Flori. Jandarmi. Zambete. Cantec. Bun simt. Curatenie. Ce naiba, atata normalitate frumoasa incepe sa te surprinda, printre maldarele de nesimtire si nepasare, care polueaza altfel cotidianul.

Revenind la nervii mei. Nu o sa ma leg de ce se intampla. Stim cu totii. Nu pot sa fiu in piata sa scandez. O parte din mine se consoleaza cu faptul ca exista oameni adevarati acolo care fac asta deja.

Nervii mei insa vin din alta chestiune.

Treaba asta cu separarea intre parinti si copii. Pe motive politice. Si cand spun copii ma refer la oameni intre 20 si 30+. Schisma dintre generatii.

Bai. Eu nu pricep. Si cumva ma si infurie treaba asta. A? Ma repet? Rahat.

Serios. Maica-mea are 60 de ani. Da, are 60 de ani. Nu, nu e batrana. Da, stie sa foloseasca si laptopul. Da si facebookul, da si nenorocitul ala de smartphone. Da, ii mai dau cu virgule chichite, dar alea imi dau, frate, si mie. Nu ar fi prostita in veci de burtierele unor televiziuni. Mai ales, stiind foarte clar istoria televiziunilor si problema veche cu politizarea acestora. Nu, pe maica-mea nu o spalati pe creier nici cu zahar, nici cu ulei, nici cu tigai de la Lidl la promotie.

Serios, partea a doua. Bunica-mea are 93 de ani. Da, fix atat. Si e perfect lucida. Si citeste inca ziarele. La fel, nu a fost in veci manipulata sau spalata pe creier. A facut politica, vorba aia, de cand era mai mica. Trece prin filtru gandirii toate informatiile care-i sunt livrate de televiziuni. E simpatic ca o mai aud, din cand in cand, admonestand individul din spatele sticlei: „Eh, hai, ca mananci rahat”. Si schimba cu drag si spor canalul. Da, e cool gagica. Avem principii si valori comune.

Asa ca da. Nu inteleg disensiunea asta. Neintelgerea intre generatii. Prapastia asta mare. De parca 95% dintre voi v-ati autoeducat si v-ati scos singuri dintr-o mentalitate de rahat. Nu zic ca asta e rau. Doar nu inteleg. Nu pricep. Poate, de fapt, v-o fi folosit pe post de ingrasamant pentru mintile vivace si patrunzatoare pe care le aveti astazi.

 

Stiu ca am fost destul de aproape de ciclul “Tara arde si baba se piaptana”, dar cred ca am ajuns la stadiul de “refuleaza si tu, ba, pe ce tema poti”.

Ma scuzati, o fi febra de vina, ca divina clar nu e.

Si pe final, cum ar zice un coleg, tchussy tchussy! [ma, baiatule, iesi-ti-ar din vocabular vorba asta, ca tare imi zgarie timpanul].

5 gânduri despre „Hai cu delirul…

  1. offf, offf…imi pare rau ca ai fost racita si n-ai avut cum sa iesi, dar stiu ca ai protestat de acasa, te-am simtit alaturi de gloata, desi eu am fost la cateva sute de km departare, dar imi pare bine ca inca scrii frumos. Le zici bine, ca si eu m-am saturat de toata prostia asta cu vrem bani , vrem avantaje…dar noi ce facem? cu ce ajutam noi tara asta? de unde sa ne dea atatea daca noi nu dam nimic. Haideti sa nu ne mai plangem de mila si sa facem ceva, fiecare dintre cei de la tv a gresit, si unii si ceilalti, dar…cei de la putere, nu conteaza cine va fi, sa faca ceva pt tara asta…nu se mai poate, nu ma suntem asa de usor de prostit. Legea sa fie LEGE si PUNCT!
    te pup :)

    • Draga mea, îți mulțumesc mult! Întotdeauna îmi ridici moralul! Sunt de acord, trebuie sa facem și noi ceva, mișcarea asta de forță a fost ceva. Însă trebuie să facem mai mult, să încercam să fim mai buni, corecți cu noi înșine și ceilalți, să fim mai puțin nervoși, mai clari în gândire. Suntem prea stresați de orice și ajungem sa fim unii contra altora din motive superficiale. Eu de asta am iubit mult mișcarea asta, parcă am văzut uniunea de care e nevoie. Dar permanent. Te pup și eu cu drag! Și îți mulțumesc ca ești încă aici!

  2. Se cheama educatie si mediu ambiant, dar stai chill ca si pe langa filtrul tau ascutit trec multe care-s evidente pentru altii.

    • Da, recunosc ca ma înfurie și chestiile, care au în fapt explicații foarte evidente – e vălul acela al furiei, care-ti intuneca ratiunea. Ganditul la rece nu ar mai produce content :)). Nu, serios vorbind, înțeleg de ce, dar nu îmi place fenomenul deloc. How are you, dear mister?

      • Hehe, ‘content’, hehe. Sunt bine, ca nu-mi permit altceva. Daca vrei sa mai vorbim foloseste adresa de mail pentru contact (should seem pretty familiar), intrucat prezenta mea in mediul online este… scarce to say the least.

Lasă un răspuns

