Oda pentru Ea

Draga mea, draga, de trei ori draga,

Tin foarte mult la tine, as putea spune, cu un sfert de gura, ca te iubesc. De ce cu un sfert? Poate nu ma vei auzi si nu te vei intrista cand iti voi spune ca vreau sa plec. Visez, in ultima vreme, cu ochii deschisi, ca te parasesc. Si simt un iz de pace si de liniste, chipul meu zambeste, dar inima mi se strange. Imi pare ca sunt cruda si stiu ca-mi va fi neinchipuit de dor de tine. Dar parca nu mai pot. Nu te mai pot privi. Esti atat de trista. Cand oare ai zambit ultima oara? Cand ai fost vesela? Cand te-ai simtit cu adevarat apreciata? Parca toti din jurul tau vor sa-ti faca rau, toti iti ponegresc numele. Si tu…tu ramai impasibila. Parca nu-ti mai pasa, ai trecut prin atat de multe incat nimic nu te mai impresioneaza. Ai renuntat sa lupti contra lor. De ce? De ce? De ce? E un strigat disperat inauntrul meu. Nu are nici macar un ecou. Strig in vid. Sunetul nu se intoarce si nu se propaga, doar imi gatuie simturile. Nu mai pot sa vad cum iti fac ei rau. Ma doare. Ma doare sa te vad asa. De aceea vreau sa plec. Poate daca nu mai vad, nu mai simt. Stiu ca e o minciuna. Stiu ca, in mintea mea, vei exista si voi stii ce ti se intampla. Nu stiu cum sa te ajut. Ma simt infima, inutila. E atroce. E ca si cum te-ai uita la o executie, trantit in genunchi, cu mainile legate la spate, cu o funie groasa si dura. Inima-ti plange si funia parca se transforma in sarma ghimpata. Emotiile tale siroiesc. Fara sens. Fara scop. Fara final.

Stii ca nu sunt genul care renunta usor. Lupt si cu morile de vant, lupt si cu mine, pentru altii. Asta am facut toata viata. Gandul egoist, ca ar trebui sa lupt si pentru mine, nu-mi da pace. Il alung, dar se intoarce ca un bumerang. Stiu ca nu vreau sa te parasesc. Dar nici sa te vad asa nu pot. Poate voi veni in vizita. Voi veni in vizita si tu imi vei zambi, pentru ca nu m-ai vazut de mult. Stiu ca va fi un zambet trist si chinuit. Stiu ca te vei stradui sa-mi arati ca totul e bine. Ca tu esti bine. M-as putea hrani cu iluzia asta cateva luni. Desi as stii exact ce se intampla. Deja mi-e dor de tine si nici n-am plecat. Nu stiu ce sa fac. Nu stiu daca pot sa ma tranform intr-o ignoranta doar pentru a fi fericita, ca o papusa de portelan intr-o casa perfecta. Poate voi ramane totusi. Voi ramane ca un soldat, singur, pe frontul pustiu. Voi ramane sa sting lumina. Nu-mi doresc sa cuceresc lumea. Lumea e prea mare, si, in acelasi timp, insignifianta pentru mine. Nimic nu te poate echivala. Ai tot ce e mai frumos de oferit. Nu inteleg de ce a trebuit sa intalnesti doar prosti si profitori, care nu au stiut sa te aprecieze.

Te iubesc. Draga mama, draga patrie, draga Romanie.

J.

2 thoughts on “Oda pentru Ea

Lasă un răspuns

