Arsuri solare si neuronale

Doamne fereste de neuronale reale. Dar cred ca trebuie sa ai o pseudo-atrofie a simturilor sa ajungi in situatia mea.

Eu, copil caucazian (a se citi alb ca branza dă la tara, sa folosim diacritice, critice, zic). Critice ca starea pielii mele, timp de doua zile.

Sa va introduc in poveste: vara asta nu am fost la mare, dar mi-am facut abonament la strand (pe perioada a doua luni). Asadar si prin urmare 1 luna si jumatate, de doua ori pe saptamana am fost la piscina, in intervalul orar 13:00-17:00. Da, cele mai nasoale ore posibile. Dar da-i cu crema (50 SPF si 30 SPF, deci nu sunt complet inconstienta, doar partial), da-i cu nori, da-i cu vant, totul a fost in regula.O luna si jumatate totul a fost in regula. Sambata ma hotarasc sa merg la strand cu al meu. Interval orar 11:00-17:00. Cer morocanos, pseudo-nori, pseudo vant. Imi dau seama ca ale mele creme de plaja au au plecat impreuna cu mama la tara (ce dezertoare!). Mi-am luat un ulei puternic hidratant.

Am stat in apa, am stat pe sezlong, iar in apa, iar pe sezlong. Ulei, ulei, ulei si , culmea, mi-am acoperit si capul (eu care nu suport sa fac asta). N-am simtit nimic pana la ora 4 jumatate, cand am avut senzatia de frig si soarele a inceput sa-mi arda pielea. M-am acoperit complet, urmand ca apoi sa plecam.

Cand am ajuns acasa mi-am dat seama ca arat ca o tomata. De fapt, tomatele ar fi fost invidioase pe mine. Panica. Ma duc, fac dus si ma dau cu crema. A doua zi realizez ca cele doua ture de creme de dupla plaja din ziua anterioara nu au fost suficiente, recte treaba era cam nasoala. Dau fuga la farmacie (dupa ce am stat câteva ore bune pe net sa caut informatii si mi-am facut cateva masti cu albus de ou) sa iau mult laudatul Oximed. Ma asteptam sa ma linisteasca, sa fie a noua minune a lumii, mai ales dupa multitudinea de fiinte care l-au ridicat in slavi. Parerea mea este ca e o porcarie. O porcarie inutila si scumpa (e 25 de RON). Bun. Problema mea este ca nu numai ca nu are niciun efect dar PATEAZA tot ce atinge! Mi-a patat ingrozitor un prosop, bluza de pijama (desi saraca abia mi-a atins pielea tinand cont ca nu am fost capabila sa stau imbracata – prosopul a fost haina mea timp de doua zile) si pantalonasii. A treia zi eram atat de suparata pe el incat am vrut sa-l arunc. Nu l-am aruncat, dar l-am abandonat in frigider si am cautat alte solutii.

In disperare de cauza mi-am adus aminte ca am prin casa niste produse de la Forever (a avut tata un moment de nebunie temporara si a aruncat banii pe un kit dintr-ala de-al lor). Printre produsele respective era si un gel cu Aloe Vera. Am zis ca incercarea moarte n-are. M-am dat in strat gros pe toate zonele afectate.In cateva minute deja m-am calmat. Zic „uuu, are si efect, interesant”. Asa ca am repetat procesul dus-reaplicat gel. Pana seara deja eram capabila sa aplic o crema (l-am rugat pe tata sa-mi cumpere un Sudocrem) fara sa tip ca o fetita. A patra zi deja puteam sa ma imbrac.

A fost o experienta complet neplacuta. Insa am invatat ceva din ea:

1. Oximedul e complet inutil si pateaza orice material textil pe care-l intalneste in cale.

2. Gelul de la Forever cu Aloe Vera este chiar bun! Vi-l recomand pentru astfel de cazuri (mi se par cam maricele preturile promovate de ai nostri, dar 12 dolari merita).

3. Sudocrem – m-a ajutat mult . E o crema folosita de mamici pentru bebelusi (in general pentru iritatii), insa este recomandata si pentru arsuri termice sau solare (citisem undeva ca ar fi buna si impotriva acneei – pe asta n-am testat-o inca).

So, copii, ce am invatat azi? Ca oricat de morocanoasa ar fi vremea te poti arde fara protectie solara adecvata! Si am mai invatat ca subsemnata detesta Oximedul!

O zi fara arsuri solare va doresc!

Yours trully,

J.

Later edit: oricat m-am hidratat de cojit tot m-am cojit. Cred ca nu exista nimic care sa previna asta, cel putin nu in cazul meu. *sad face*

2 thoughts on “Arsuri solare si neuronale

  1. ai patit ceva groaznic, stiu cum e- sudocremu e chiar bun
    nici eu nu am fo la mare anu asta…mie imi place muntele , in plus bronzul de munte (se zice ca) tine mai mult, oricum nu tin eu mortis sa ma bronzez
    sa ne fie invatatura de minte :)

  2. Da, a fost cam urat sa stii. Si acum ma cojesc :))
    Si mie imi place muntele…mi-e foarte dor sa urc pe munte (mergeam in cantonamente acum ceva ani). Intr-adevar bronzul de munte e genial. E si mai intens. Am fost la inceputul verii in vizita la bunica, langa Targoviste. Cat am stat cu ea de vorba, in curte, m-am bronzat fix cat lasa balerinii sa se vada din picior, pana la linia blugilor (tractorist e foarte putin spus); cred ca si acum, dupa 2 luni, partea acea de picior are cel mai intens si frumos bronz.
    La mine cred ca e o ambitie treaba cu bronzul. Sunt foarte alba si sunt inconjurata de omuleti din astia pe care ii scoti pe balcon 2 minute si s-au bronzat… Pai…e corect? :(

    J.

Lasă un răspuns

