Cuget deci exist

Mi-e greu sa ma autoevaluez.

Mi-e teama ca nu cumva sa creez conflicte de ordinul perceptiei.

Un singur lucru pot atesta: sunt expresii pe care m-am ferit intotdeauna, nu numai sa le rostesc, dar mai ales sa le gandesc. Una dintre ele este „mie nu mi se poate intampla asta”. E complet gresit sa gandesti asa. E ca si cum ai lansa vietii provocarea de a te aduce in situatia respectiva.

O alta expresia care imi repugna este „apreciezi o persoana sau un lucru doar dupa ce l-ai pierdut”. Ma trec fiorii numai cand ma gandesc ca as putea pierde persoana draga. Spunem lucruri de genul acesta si gandim astfel pentru ca efectiv nu ne constientizam relatiile, nu ne implicam suficient de mult, nu gandim in perspectiva.

Ajungi la o varsta (sau nu) la care incepi sa percepi fiecare lucru pe care il spui, pe care il faci, pe care il simti, asa cum reusesti la un moment dat sa percepi existenta fiecarui centimetru din corpul tau.

Sunt naivi. Suntem naivi si nepasatori. De cate ori ai incercat sa constientizezi miscarea degetului mic de la piciorul drept? De cate ori ori ai gandit inainte sa lansezi o ntrebare, un dubiu, un cuvant nu tocmai potrivit?

Ascultam inopinat, pe strada, discutia telefonica a unei tipe: „Da, eh, asa e, cand esti suparat zici chesti nasoale chiar daca stii ca nu sunt adevarate! Le spui doar ca sa-l ranesti!”…Din pacate asa se gandeste. Nu-i nimic, arunc cuvintele, ranesc, dar sunt suparata, am dreptul. Nu inteleg dorinta asta acuta de a rani in momentul in care noi ne simtim raniti. E cam acelasi lucru cu razbunarea…arma prostului…you know what they say. Tu poti alege ce persoana vrei sa fii. Vrei sa fii persoana care arunca cu expresii urate doar pentru ca poti si ai slaba scuza de a fi suparat? Sau vrei sa fii persoana matura care gandeste inainte sa vorbeasca? Poate ca ai vrea totusi sa nu ai ce sa-ti reprosezi dupa o cearta. Nici tu, nici persoana cu care interactionezi.

Fii omul bun pe care vrei sa-l intalnesti. Nu conteaza ca sunt oameni care nu merita sa te porti frumos; asta e problema lor. Trebuie sa te raportezi la tine, nu la altii. Intotdeauna le spun oamenilor: este gresit sa te compari cu X! Compara-te cu tine insuti!

Have a great day!

Yours truly,

J.

4 thoughts on “Cuget deci exist

  1. super, super gandesti…sper sa si faci dupa cum gandesti, oricum imi place blogul si ca design (nu stiu cine ti l-a facut, daca esti tu atunci bravo) si ce contine adica ce scrii aici
    Respect

    • Multumesc mult! Mi-ai facut ziua mai frumoasa!
      Sunt intr-o continua autoeducare :)
      Design-ul e realizat mine, m-am jucat putin prin setari (づ。◕‿‿◕。)づ
      O zi frumoasa iti doresc!

      • hmmm…mai si raspunzi, mademoiselle … ce tare!! inseamna ca esti prezenta pe-aici, deci titlul spune totul…
        „Fii omul bun pe care vrei sa-l intalnesti.” o sa te citez de cate ori o sa am ocazia, sper sa nu te superi :)
        si mie imi place wp;
        merci la fel si tie, toate zilele sa fie asa cum vrei tu!

      • Da, da, raspund cu mare drag!:) Ma bucura fiecare comentariu primit! Simt ca nu sunt singura intre peretii acestei pagini. Un blog fara comentarii e ca o casuta fara accente personale, ca o tinuta fara accesorii.
        Chiar te rog sa ma citezi :D Mi-ar placea sa ducem „trendul” acesta mai departe.
        Sa fie, sa fie, multumesc!

        Cu drag,

        J.

Lasă un răspuns

