Renastere si valori

Fantasmele trecutului au revenit. Cred ca e ceva specific lunii mai, caci incepe sa devina a habbit. Or a pattern.

Ceva se intampla cu mine  in perioada asta a anului si parca o forta misterioasa ma transforma. Intr-un monstru de cele mai multe ori. Oare trece vreodata? Sunt dezamagiri pe care chiar nu le putem ingropa? Pe care nu le putem face sa dispara? Care nu se degradeaza in timp si oricat de mult le-am ascunde, ingropa sau incerca sa le acceptam, rasar pana la urma si ne doboara din nou? La fel de urat, de puternic. Intotdeauna m-am gandit ca depinde de mine sa-mi reglez sentimentele si emotiile, ca daca vreau pot si ca pana la urma nimic nu ma doboara definitiv, ca niciodata nu voi renunta sa lupt pentru mine, pentru ceea ce-mi doresc, incercand pe cat e cu putina sa nu calc pe cap, sa nu incalc libertatile altora. Spuneam la un moment dat:  cu cat te straduiesti mai mult, cu atat ai tendinta sa gresesti mai mult. Cateodata imi pun viata pe pauza si ma gandesc ca nu stiu exact ce caut aici. Sunt un strain in propria mea viata. Devin un strain pentru cei ce credeau ca ma cunosc, pentru cei ce cred in mine sau poate au crezut odata si asteapta phoenixul sa renasca.

Nu stiu daca pot renaste. Nu asa cum vor ei. Am o alta viziune despre ceea ce sunt sau ar trebui sa fiu. Din pacate nu exista personaj in viata mea care sa-si muleze opiniile dupa ceea ce eu gandesc. Si nu stiu daca raportul de 1/restul e unul foarte promitator. Poate ca ar trebui sa-mi urmez drumul. Poate ca nu e prea tarziu. E vreodata prea tarziu pentru adevaratele valori? Nu ar trebui sa fie. Desi sunt oameni care cred asta. Ma gandesc, oare gresesc eu sau oamenii aceia nu au un sistem de valori valabil? Sau poate doar nu comun. La ce ar trebui sa ne raportam cand facem alegeri? La noi? La ei? La societate? La familie? De unde vin valorile si cum determini un sistem de valori real si obiectiv?

 

J.

2 thoughts on “Renastere si valori

  1. Pour oublier ma peine immense
    Je veux m’enfuir que tout recommence
    Oh ma douce souffrance

    Je remue le ciel le jour, la nuit
    Je danse avec le vent la pluie

Lasă un răspuns

